Pages

Tuesday, January 22, 2013

არაჯანსაღი საკვების პოპულარობის განმაპირობებელი მიზეზები.

არაჯანსაღი საკვების პოპულარულობას განაპირობებს:
• დაბალი ფასი
• დროის დაზოგვა
• კარგი რეკლამირება
• აქციები, ფასდაკლებები.


სწრაფი კვების ობიექტებზე, მომხმარებელს პროდუქციას შედარებით დაბალ ფასებში სთვაზბენ, ვიდრე რესტორნებსა და კაფე-ბარებში. აღსანიშნავია რომ ეს საკვები გამოირჩევა გემოთი, რაც განპირობებულია არომატიზატორების გამოყენებით. პოლ ჯონსონისა და პოლ კენის მიერ ჩატარებულმა კვლევამ აჩვენა, რომ ასეთი საკვები ტვინზე მოქმედებდა როგორც ნარკოტიკები, რომლებიც მიჩვევას იწვევენ. რამოდენიმე კვირა თაგვების არაჯანსაღი პროდუქტებით კვების შემდეგ, თაგვების ტვინში არსებული სიამოვნების ცენტრი ნაკლებად მგრძნობიარე ხდებოდა და უფრო მეტი საკვები სჭირდებოდა იმისათვის რომ სიამოვნება მიეღო. შემდეგ ეს თაგევბი გადაიყვანეს ჯანსაღ საკვებზე, თუმცა თაგვებმა ორი კვირა იშიმშილეს, იმის მაგივრად რომ ეჭამათ ის. დაწესებულების სახელწოდება „სწრაფი კვების ობიექტი“ მიგვანიშნებს, რომ ადგილზე მომსახურება გამარტივებულია რესტორნებსა და კაფე-ბარებთან შედარებით. მომხმარებელს ობიექტზე უფრო მცირე დრო ეხარჯება ვიდრე სხვა საკვებ დაწესებულებებში. სწორედ დროის ფაქტორია ერთ-ერთი უმთავრესი ნიშანი რაც განაპირობებს Junk food- ის პოპულარულობას. ალბათ ყველას გვინახავს სატელევიზიო რეკლამები, რომლებიც ემსახურება არაჯანსაღი საკვების პოპულარიზაციას. ქუჩებშიც მომრავლდა მათი ბილბორდები და სააგიტაციო პოსტერები. ყველაფერი ეს მიმართულია მომხმარებლის დაინტერესებისა და მიზიდვისაკენ. ფერადი რეკლამები და პლაკატები კი ნამდვაშუალებაა ფასდაკლებებისა და ახალი აქციების წამოწყება.ყოველივე ეს მომხმარებელს ჰმატებს მოტივაციას ხშირად ისარგებლოს კონკრეტული ობიექტით და რაც შეიძლება მეტ აქციაში ჩაერთოს.მაგალითად გასულ თვეშ მაკდონალდმა წამოიწყო საახალწლო აქცია, რომლის ფარგლებშიც მაკდონალდსში შესული ყოველი მცირეწლოვანი იებდა საჩუქრად საბერ გბუშტსა და სათამშოს. სტატისტიკამ აჩვენა, რომ ამ დროის ამ მონაკვეთშ მაკდონალდის ახალგაზრდა სტუმართა რიცხვმა საგრ

No comments:

Post a Comment